close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך למצוא עבודה לאחר קורס מקצועי?

מערכת שורשיז אב, תשפב14/08/2022

הרבה אנשים מתקשים בחלק של כניסה למעגל העבודה מהסיבה שהם אינם יודעים איך להשתלב בצורה נכונה עם המקצוע החדש שרכשו

תגיות:
צילום: Pixabay
עשיתם קורס מקצועי במטרה להשתלב בעבודה שאתם אוהבים. כעת, הקורס עומד להסתיים ואתם ממש רוצים להתחיל ליישם את מה שלמדתם. הרבה אנשים מתקשים בחלק של כניסה למעגל העבודה מהסיבה שהם אינם יודעים איך להשתלב בצורה נכונה עם המקצוע החדש שרכשו. אז איך עושים זאת? הנה כמה כללים שיעזרו לכם בדרך.

לא לנוח על זרי הדפנה, לחפש כבר במהלך הלימודים עבודה בתחום
אתם כעת נמצאים בשלב שאתם לומדים קורס מקצועי של מכללת תפנית וכבר למדתם דבר אחד או שניים בתחום, כך שאתם יכולים להתחיל להשתלב במקום עבודה שקשור
צילום: Pixabay
לעיסוק החדש. אין זה אומר שתעסקו בדיוק במקצוע, אך זה כן אומר שתתחילו לצבור סוג של ניסיון או שיתחילו להכיר אתכם בתחום זה.

היתרון שזה מעניק לכם, שאתם לא מגיעים למעגל העבודה כאשר אין לכם ניסיון כלל. מעבר לכך, אנשים רבים שעושים זאת, יכולים להשתלב אחר כך באותו מקום, רק עם העיסוק החדש שלמדו.

הכרות עם השוק
מה האפשרויות שעומדות בפניכם? כמה מקומות עבודה מציעים את העיסוק בתחום שלכם? האם ההיצע גבוה או נמוך? לאילו מקומות עבודה תרצו להגיש קורות חיים ולאילו לא? לפני שאתם מתחילים לחפש עבודה בתחום, עליכם לענות לעצמכם על השאלות הללו. לאחר המענה עליהן, תוכלו לדעת יותר במדויק אילו מקומות עבודה כדאי לכם לשלוח אליהם קורות חיים.

הכנת קורות החיים שלכם
לקורות החיים שלכם משמעות עצומה על מציאת עבודה. עליכם להתאים את קורות החיים לניסיון התעסוקתי שמחפשים. עליכם להבין מהן התכונות שמעסיק בתחום יחפש ואם אין לכם ניסיון כלל בתחום מעבר ללימודים, כדאי שתנסחו מכתב מקדים הכולל את כל התכונות שיעזרו לכם בתפקיד החדש. יש מקומות עבודה שמחפשים אנשים כמוכם ללא ניסיון. עבורם זה מעולה, כי השכר שישלמו לכם יהיה נמוך יותר ואתם תוכלו לצבור ניסיון ולאחר כשנתיים, למצוא עבודה מתגמלת יותר. זה מה שנקרא, להתחיל מלמטה. לצבירת הניסיון הראשוני ודריסת הרגל הראשונית יש משמעות עצומה.

כאשר קורות החיים אינם תואמים את חיפוש העבודה החדשה, סביר להניח שפשוט לא יחזרו אליכם. לכן חשוב מאוד לשים לב מה אתם כותבים בהם.

הכנה נכונה לראיון עבודה
בואו לריאיון העבודה מוכנים. תקראו על מקום העבודה שבו יתקיים הריאיון, הבינו בדיוק מה התפקיד שאליו אתם מתראיינים. כמו כן, נסו לבדוק עם אנשים אחרים שהתראיינו לאותו מקום, על מה שמו דגש בריאיון.

מעבר לכך, בזמן הריאיון, הקשיבו היטב לשאלות וענו בדיוק על מה ששאלו אתכם. מומלץ מאוד לתת דוגמאות מעולם העבודה על שאלות מסוימות. תשובות עם דוגמאות יאפשרו למראיין להכיר אתכם יותר ולהבין מהו הניסיון שאתם כן מביאים אתכם. הוא יעריך זאת וזה בהחלט יילקח בחשבון כאשר הוא יחשוב על מועמדותכם.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה